Sabtu, 9 Jun 2018

Penampilan Sulong Ramadhan Dipuji Pengurus Lang Merah

Penampilan Sulong Ramadhan Dipuji Pengurus Lang Merah



PENAMPILAN pertama penjaga gol baharu Kedah, Ramadhan Abd Hamid bersama pasukan tersebut mengatasi Kelantan 1-0 di Stadium Darul Aman semalam mendapat pujian pengurusan Lang Merah.

Ketenangan yang dimiliki pemain berusia 24 tahun itu berjaya mengendurkan setiap asakan dan menyelamatkan beberapa percubaan berbahaya skuad muda The Red Warrior (TRW).

Pengurus Kedah, Syed Khairol Anuar Syed Abidin berkata, kehadiran penjaga gol kelahiran Kota Bharu itu berjaya menampung kekosongan di posisi tersebut apabila pemain sedia ada dihimpit masalah kecederaan dan kecergasan.

Menurutnya, Ramadhan mempunyai pakej lengkap dari sudut saiz, ketenangan termasuk menangkis percubaan bola tinggi pasukan lawan.

“Beliau mempunyai kelebihan dan ciri-ciri sebagai penjaga gol yang sesuai. Namun kita juga ada barisan penjaga gol lain yang kita ganti mengikut kesesuaian. Apapun memang Ramadhan beraksi pada tahap yang lebih dari sepatutnya pada perlawanan ini,” katanya selepas perlawanan tamat.

Mengulas mengenai perlawanan tersebut, Syed Khairol Anuar berkata, semua pemain berjaya bangkit selepas alami dua kekalahan berturut-turut kepada Melaka United dan Kelantan pada 1 dan 5 Jun lalu.

Menurutnya, hasil perbincangan yang diadakan bersama semua pemain dan pasukan kejurulatihan, Lang Merah berjaya mendapatkan kembali kemenangan dan tiga mata penuh untuk terus mencabar kelompok atasan liga super.

Paulo Rangel muncul wira Kedah apabila menjaringkan gol kemenangan pada minit ke-45 perlawanan.


Sumber : SinarOnline


tag : KEPDA Mahu Kedah "Bangkit" Dan Lupakan Kekalahan Lalu.



Full Highlight Kelantan 0-1 Kedah
08-06-2018

Share:

0 Komen:

Catat Ulasan

Follow us

Interstitial ads

Sedang Online

Blogroll

Iklan

Artikel Terkini

Gol RABONA Padu YASHIR PINTO

Pengikut

Jumlah Paparan Halaman

Like pages kami

Sponser