Rabu, 29 November 2017

Berita Positif Dari Alor Setar : Harap Semuanya Akan "Selesai" - Ramon Marcote





ALOR SETAR - Berita positif yang diterima dari Madrid, Sepanyol ,mungkin menceriakan sebilangan penyokong Hijau Kuning yang mengharapkan Ramon Marcote kembali ke Kedah bagi mengemudi cabaran Lang Merah musim depan.


Bekas Penolong Ketua Jurulatih Kedah itu ketika dihubungi memberikan bayangan ringkas, namun cukup membayangkan suatu yang positif berhubung tawaran kontrak dari Persatuan Bola Sepak Kedah kepada beliau.


"Belum rasmi lagi, tapi saya harap semuanya akan selesai dalam tempoh minggu ini," katanya 


Menurut Marco yang masih lagi berada di negara kelahirannya itu, beliau menjangkakan KFA akan mengemukakan tawaran kontrak kepadanya dalam minggu ini.


"Saya fikir begitu," katanya mengulas mengenai perbincangan terkini antara pihaknya dengan KFA.


Kedahnews.com sebelum ini mengemukakan pandangan ramai supaya KFA mencari jalan membawa pulang Marco sebagai Ketua Jurulatih Kedah ekoran keputusan Mohd Nidzam Adzha yang sedia melepaskan jawatan dan terlibat sebagai penolong ketua jurulatih.


Pandangan tersebut menerima maklum balas positif dari majoriti penyokong Lang Merah dan berharap agar KFA segera menghubungi Marco bagi tujuan tersebut.


Kedahnews.com kemudian mengambil inisiatif menghubungi Marco di Madrid bertanyakan sama ada beliau sedang terikat kontrak dengan mana-mana pihak, namun bekas penolong ketua jurulatih Atlethico Madrid itu menjelaskan beliau tidak terikat dengan sebarang kontrak.


Ahli Lembaga Pengarah ECK Group Sdn Bhd, Ginney Chew, kemudian turut berusaha untuk merealisasikan harapan ribuang penyokong Hijau Kuning dengan membawa cadangan tersebut lebih serius kepada Presiden KFA, Dato' Seri Ahmad Bashah Md Hanipah.


Ginney turut meminta semua pihak terutamanya penyokong supaya tidak mudah mempercayai desas-desus gosip bola sepak mengenai pasukan Lang Merah melainkan kenyataan rasmi yang sah dari KFA.


Beliau sebelum itu mengecam segelintir penyokong bola sepak Kedah yang dianggap biadap terhadap Ahmad Bashah ketika perlawanan akhir Piala Malaysia 2017 menentang Johor Darul Takzim (JDT) di Stadium Shah Alam.


Sumber : Kedahnews

Share:

0 Komen:

Catat Ulasan

Follow us

Interstitial ads

Sedang Online

Blogroll

Iklan

Artikel Terkini

Gol RABONA Padu YASHIR PINTO

Pengikut

Jumlah Paparan Halaman

Like pages kami

Arkib Blog

Sponser