Rabu, 1 November 2017

"Jangan Pandang Rendah Keupayaan Kami" - Mohd Azraai Khor Abdullah(Bekas Pengendali Kedah)


Mohd Azraai khor Abdullah - Bekas Pengendali Kedah

TURUN selaku pasukan underdog bertemu Johor Darul Ta'zim (JDT) dalam saingan akhir Piala Malaysia, tidak menghadirkan gerun buat Lang Merah.

Bekas pengendali Kedah, Mohd Azraai Khor Abdullah berkata, Kedah memiliki pemain yang seimbang di semua posisi dan mampu mencatat kemenangan ke atas raja bola sepak Malaysia itu.

"Walaupun kami pasukan kampung tetapi kami kuat dan mampu setanding dengan raja bola sepak Malaysia itu.

"Saya yakin pemain sudah melakukan persediaan secukupnya dan mampu menang dalam perlawanan akhir itu nanti hasil gabungan pemain senior dan muda yang berkualiti dalam pasukan," katanya.

Beliau yang juga anak jati Alor Setar Kedah itu, yakin kemampuan pemain untuk membendung serangan agresif dan permainan pantas JDT berdasarkan perlawanan terakhir Liga Super di Stadium Darul Aman baru-baru ini.

"Memang kita tahu JDT agresif dalam corak serangan mereka, tetapi perlawanan di Kedah tempoh hari apa jadi? Mereka langsung tak boleh tembusi pertahanan Kedah.

"Kedah juga juara Piala Sumbangsih dan Piala FA tahun ini selain juara bertahan Piala Malaysia. Jadi tiada alasan untuk Lang Merah gerun dengan mereka dan JDT tidak boleh pandang rendah keupayaan kami," katanya.      

Mengulas tindakan JDT yang melakukan provokasi melalui sentimen di laman Facebook rasmi mereka, kata Azraai, pemain Kedah tidak perlu ambil peduli tindakan pasukan itu sebaliknya menumpukan kepada perjua-ngan yang menanti mereka di Stadium Shah Alam.

"Bagi saya semua pemain telah matang dan ini kali ketiga Kedah berada di final Piala Malaysia. Setiap tahun skripnya tetap sama mesti ada provokasi dari pihak lawan.

"Dan pemain berjaya menangkis semua provokasi itu dengan baik dan memenangi Piala Malaysia tahun lalu," katanya.

Sumber : SinarOnline

Share:

0 Komen:

Catat Ulasan

Follow us

Interstitial ads

Sedang Online

Blogroll

Iklan

Artikel Terkini

Gol RABONA Padu YASHIR PINTO

Pengikut

Jumlah Paparan Halaman

Like pages kami

Arkib Blog

Sponser