Isnin, 16 Julai 2018

Akhyar Tidak Boleh Lagi Bermain Untuk Kedah

Akhyar Tidak Boleh Lagi Bermain Untuk Kedah 



Peluang pemain tengah muda negara, Akhyar Rashid, beraksi dalam Sukan Asia 2018 terjejas apabila  ujian imbasan mengesahkan dia mengalami kecederaan tulang rawan di  bahu kiri yang memaksanya berehat selama enam minggu.

Peluang Akhyar bermain dalam Sukan Asia kini sepenuhnya bergantung kepada sejauh mana proses pemulihan yang kini dijalaninya di Wisma FAM.

Apa yang pasti, Akhyar tidak boleh lagi bermain untuk Kedah dalam baki saingan Liga Super musim ini dan perlu fokus kepada usaha untuk pulih lebih awal daripada dijadualkan jika mahu menyertai Sukan Asia.


Baca juga : Senarai Pasukan Membuat Jendela Perpindahan Ke-2 2018


Dia serta Gerald Gadit terpaksa pulang pada 11 Julai lalu ekoran tidak lagi boleh beraksi sehingga kejohanan berakhir.

“Otot saya mengalami sedikit koyakan.

“Doktor menyarankan saya supaya menjalani rawatan fisioterapi terlebih dahulu, jika tidak, saya perlu dibedah,” kata pemain muda Lang Merah itu.

Dalam masa sama, Akhyar berbangga dengan semangat juang rakan sepasukan yang mara ke pentas akhir Kejohanan Piala AFF B-19.

Biarpun berdepan provokasi penyokong lawan, itu bukan halangan skuad negara untuk menumbangkan Indonesia di laman sendiri, malam tadi.

“Tahniah buat Malaysia. Penyokong Indonesia tidak profesional kerana membaling botol selain provokasi di media, termasuk media sosial saya di Instagram,” katanya.
Share:

0 Komen:

Catat Ulasan

Follow us

Interstitial ads

Sedang Online

Blogroll

Iklan

Artikel Terkini

Gol RABONA Padu YASHIR PINTO

Pengikut

Jumlah Paparan Halaman

Like pages kami

Sponser