Sabtu, 14 Julai 2018

Kedah "Tertomoih" Lagi di Darul Aman

Kedah "Tertomoih" Lagi di Darul Aman




ALOR SETAR : Perlawanan diantara Kedah menentang JDT pada malam tadi telah pun berakhir dengan pasukan Kedah terus ditimpa kekalahan apabila tewas buat kali kedua berturut-turut 2-1 dan Segala perancangan Coach Nidzam Adha tidak menjadi.

Baca juga : Kedah Sudah Bersedia "Lepaskan" Liridon


Pasukan Kedah ternyata hilang rentak sang Juara mereka apabila gagal mengawal perlawanan seperti sebelum ini yang dikatakan tiki taka. Kedah gagal untuk memegang bola lama kerana pemain JDT seringkali agresif untuk menghalang dan mencuri bola di kaki pemain Kedah.

Apa yang jelas pada masa ini ialah Kedah kian tidak tersusun dengan pergerakan bola diatas padang tampak kurang kreatif atau tektikal dan tidak mempunyai tindakan penyudah yang tajam.

Paulo Rangel sangat gagal untuk memberi sinar harapan kepada seluruh penyokong setia hijau kuning apabila beliau gagal menyempurnakan sepakan penalti yang hadir pada minit ke-67. Dan paling kecewa sekali beliau dilayangkan kad merah pada minit ke-80.

Pasukan JDT semakin mantap dan selesa dengan gaya corak permainan mereka. Seringkali mengasak kubu Kedah dan memaksa pertahanan Kedah untuk melakukan kesilapan.

Strategi pasukan JDT adalah dengan menggunakan kelincahan Cabrera untuk menarik seramai yang mungkin pertahanan pasukan Kedah ke bahagian tepi kawasan Kedah dan kemudian Cabrera akan menghantar bola ke Safawi Rasid yang sudah tentunya tidak dikawal ekoran kawalan ketat pertahanan Kedah terhadap Cabrera.

Lihat Video :

Highlight kedah lwn Jdt 13-07-2018


Baca juga : Siapakah yang layak di posisi sayap kiri,Akhyar Rashid atau Nor Hakim Hassan ?


Keputusun penuh semalam kedah 1-2 Jdt.

*Adakah skrip “Kedah retak menanti belah” bakal berulang lagi?
Share:

0 Komen:

Catat Ulasan

Follow us

Interstitial ads

Sedang Online

Blogroll

Iklan

Artikel Terkini

Gol RABONA Padu YASHIR PINTO

Pengikut

Jumlah Paparan Halaman

Like pages kami

Sponser