Jumaat, 29 Disember 2017

Alvaro Silva bakal mengisi posisi bek tengah Kedah



ALOR SETAR: Pemain kebangsaan Filipina Alvaro Silva bakal mengisi posisi bek tengah Kedah selepas berjaya menarik perhatian Ramon Marcote untuk mengisi slot import Asia Tenggara (ASEAN) bagi kempen Liga Malaysia pada tahun 2018.

Ketibaan Alvaro Silva di Lapangan Terbang Sultan Abdul Halim, Alor Setar disambut oleh beberapa pegawai Persatuan Bolasepak Kedah (KFA) dan dihebahkan melalui laman sosial Facebook persatuan itu pada jam 9.12 malam tadi.

Laman berkenaan juga memaklumkan pemain kelahiran Sepanyol itu pernah berlatih bersama skuad Helang Merah pada awal musim 2016 dan hampir didaftarkan namun isu teknikal membuatkan Kedah terpaksa melupakan khidmatnya.

Alvaro Silva juga pernah mendapat perhatian bekas ketua jurulatih Tan Cheng Hoe sewaktu membimbing pasukan Kedah pada musim 2016 selepas turut dinilai dalam beberapa latihan dan perlawanan.

Juga dimaklumkan pengesahan Alvaro Silva sebagai pemain import ketiga skuad Helang Merah tertakluk kepada pemeriksaan rekod perubatan dan penilaian akhir Marcote yang juga ketua jurulatih Kedah.

Alvaro Silva sebelum ini pernah mencatat rekod memberangsangkan apabila pernah beraksi dalam La Liga Sepanyol bersama kelab Malaga pada 2016.

Beliau juga pernah beraksi bersama pasukan Daejeon Citizen di Korea Selatan pada tahun 2015 dan kelab Hanoi FC di Vietnam pada tahun ini.

Sumber : BH
Share:

0 Komen:

Catat Ulasan

Follow us

Interstitial ads

Sedang Online

Blogroll

Iklan

Artikel Terkini

Gol RABONA Padu YASHIR PINTO

Pengikut

Jumlah Paparan Halaman

Like pages kami

Sponser