Isnin, 4 Disember 2017

David De Gea Terima Pujian Dari Mourinho Dan Wenger




Persembahan David De Gea adalah "terbaik dari penjaga gol di dunia" menurut pengurus Manchester United, Jose Mourinho selepas kemenangannya 3-1 ke atas Arsenal.

Bintang Sepanyol itu membuat 14 'saves', menyamai rekod sejak ahli statistik Opta mula mengumpul data.
"Anda memerlukan penjaga untuk berada di sana untuk anda apabila pasukan memerlukan," tambah Mourinho.

Pengurus Arsenal Arsene Wenger berkata De Gea adalah "benar-benar cemerlang".
Pasukan bimbingan Wenger membuat sebanyak 33 percubaan ke gawang, dengan 15 percubaan tepat ke sasaran. Pertahanan United mendorong pengurus berbangsa Perancis itu menyatakan De Gea adalah "Man Of The Match by a Clear Mile".



Hanya Tim Krul - untuk Newcastle ketika melawan Tottenham pada 2013 - dan Vito Mannone - untuk Sunderland ketika menentang Chelsea pada 2014 - telah mencatatkan 14 'saves' dalam satu perlawanan sejak Opta mula mengumpulkan data ini bermula pada 2003-04.

Satu keadaan yang luar biasa dari semua adalah De Gea menyelamatkan gawangnya sebanyak dua kali untuk menafikan Alexandre Lacazette dan Alexis Sanchez ketika skor semasa adalah 2-1 pada awal babak kedua.

De Gea memainkan peranannya, dan mengatakan ia hanya "permainan yang baik untuk saya" sebelum memberi tumpuan kepada "keyakinan" untuk United sebelum menghadapi 'Manchester Derby' minggu depan di Old Trafford.

Video Highlight



Mourinho menambah: "Saya memberitahu De Gea selepas perlawanan, apa yang saya lihat hari ini adalah yang terbaik dari penjaga gol di dunia.
"Saya suka bagaimana pasukan saya bermain dan berjuang. Arsenal bermain dalam bola sepak menyerang yang menakjubkan - mewujudkan kesukaran untuk kami.


"Tetapi saya perlu mengatakan bahawa pemain saya berhak mendapat semua kata-kata pujian yang hebat, saya tidak tahu begitu banyak perkataan dalam bahasa Inggeris tetapi menakjubkan, fenomenal, hebat, mereka layak mendapat tiga mata."
Share:

0 Komen:

Catat Ulasan

Follow us

Interstitial ads

Sedang Online

Blogroll

Iklan

Artikel Terkini

Gol RABONA Padu YASHIR PINTO

Pengikut

Jumlah Paparan Halaman

Like pages kami

Sponser